Busskoppling KNX - KNX busskopplare 4-kan 80040011 (VE10)

Berker - 80040011 (VE10) - Busskoppling KNX - KNX busskopplare 4-kan 80040011 (VE10)
Källa foto: Ev. liknande bild
80040011 (VE10) 80040011 3250617153072 EAN/GTIN DE 58074287 WEEE Innehåll 10

Vårt bästa pris
8305,48 Skr inkl. moms
11951,20 Skr (-30,51% SRP***)

14-16 dagar* (SWE)

Säkerhets- och riskanvisningar
Observera att eltekniska arbeten endast får utföras av behöriga elektriker eller under deras ledning och uppsikt. Beakta ev. förekommande avvikande nationella normer och föreskrifter för elinstallationer och rådgör med en lokal elinstallatör. Beakta dessutom aktuella säkerhetsanvisningar och föreskrifter om produkterna på tillverkarens webbplats samt i de produktbeskrivningar och installationsanvisningar som finns där.

Produkter med en anslutningseffekt på > 380V/400V behöver en starkströmsanslutning och får endast anslutas av en behörig elinstallatör. För produkter med en nominell effekt på > 12 kW krävs tillstånd från nätleverantören (Tyskland, ev. andra regler för andra länder).
läs mer
visa mindre
Busskopplare UP KNX 80040011 (VE10) bussystem KNX, övriga bussystem utan, monteringstyp infällt,... mer
Busskoppling KNX - KNX busskopplare 4-kan 80040011 (VE10) – Berker – 80040011 – 3250617153072: Busskopplare UP KNX 80040011 (VE10) bussystem KNX, övriga bussystem utan, monteringstyp infällt, bredd i uppdelningsenheter 0, antal sensor-/ställdonanslutningar 4, fästtyp klo-/skruvfäste, busskopplare UP KNX, 10 bitar. KNX-systembeskrivning KNX-systemet är ett flexibelt, uppåtkompatibelt installationsbusssystem (tidigare EIB = European Installation Bus) för användning i byggnadssystemteknik. Den är specifikt anpassad till speciella krav vad gäller komfort, möjlighet till flexibel användning av utrymmet, kombinationen av central och decentraliserad styrning, intelligent länkning av branscher och system, kommunikationsmöjligheter, miljökompatibilitet, minimering av energi- och driftskostnader samt funktionerna visning, rapportering och drift, övervakning och detektering. Tack vare sin decentraliserade struktur möjliggör den byggnadsspecifik driftledning i bostads- och funktionshus, oavsett storleken på systemet. Användningen av kommersiellt tillgängliga kretsfördelare och installationsboxar är särskilt fördelaktigt. Alla bussdeltagare är anslutna via en busslinje som följer KNX-riktlinjerna (Konnex Association) (t.ex. JY(St)Y 2x2x0,8). Eftersom busskabeln enligt DIN VDE 0100 kan läggas direkt intill kraftledningar förenklas kabeldragningen avsevärt. Jämfört med allmänna telesystem ska bussystemet med alla komponenter behandlas som ett högspänningssystem. Precis som vid högströmsinstallationer kan kabeldragningen utformas i stjärn- eller trädform. En kombination av de olika kabeldragningarna är i allmänhet tillåten. Ledningarna görs med tvåtrådsteknik, där ledningarna är färgade röda (för +) och svarta (för -) representerar de föredragna ledningarna. De vita och gula trådarna fungerar som reserver. Deltagarna förses med bussspänningen (säkerhet extra låg spänning SELV 30 V DC) via bussledningen. Samtidigt tjänar den till att överföra informationen som utbyts mellan bussdeltagarna. Ett avslutningsmotstånd krävs inte för bussledningen. Den minsta enheten i KNX-systemet är en deltagare. Varje deltagare består av en användarmodul (AM) och en busskopplare (BA). AM och BA är kopplade till varandra via användargränssnittet (AST). Upp till 64 deltagare kan kopplas till en linje. Tolv ledningar kan kopplas till varandra via ledningskopplare och därmed kombineras till ett område. Upp till 15 av dessa områden kan kopplas till varandra via områdeskopplingar. Projektering, parametrering, idrifttagning och diagnostik utförs med hjälp av ETS (EIB tool software). Dokumentationen av systemet skapas också med hjälp av ETS. Som en del av projektplaneringen tilldelas varje deltagare en unik fysisk adress. Detta består av numret på området, linjen och deltagaren inom linjen. Under driftsättningen laddas denna fysiska adress först in i BA. För detta ändamål är PC:n ansluten till bussen var som helst i systemet via ett datagränssnitt (USB). Alla BA i ett KNX-system med tilldelade applikationer från tillverkarens databas programmeras med de fysiska adresserna. Varje BA innehåller ett EEPROM i vilket den fysiska adressen och applikationen lagras. På så sätt är KNX-systemet skyddat mot dataförlust vid strömavbrott. Följande villkor gäller vid installation av KNX-systemet: - Den totala längden på alla kablar i en bussledning får inte överstiga en längd av 1000 m! - Maximal längd mellan två bussenheter är 700 m! - Den maximala kabellängden mellan strömförsörjningen (inklusive choke) och varje bussdeltagare får inte överstiga 350 m! - För att undvika EMC-störningar orsakade av överspänningar, se till att bussledningen inte bildar en sluten slinga någonstans i systemet! - Projektering och parametrering samt idrifttagning och diagnos av ett KNX-bussystem kräver exakt produktkunskap med avseende på systemets funktionalitet. Allt ovanstående arbete får därför endast utföras av utbildad personal.
... mer
Bussystem KNX Ja
Bussystem KNX radio Nej
Bussystem radiofrekvens Nej
Bussystem LON Nej
Bussystem Powernet Nej
Andra bussystem Ingen
Dubbelriktad radio Nej
Monteringsmetod Infälld montering
Antal anslutningar sensor/ställdon 4
Typ av fastsättning Kläm-/skruvmontering

Bedöm produkter

(0 Omdömen)
Läs, skriv och diskutera omdömen... mer
Kundomdömen för "Busskoppling KNX - KNX busskopplare 4-kan 80040011 (VE10)"
Skriv omdöme
Omdömen publiceras efter en kontroll.
Ange teckenföljden i det följande textfältet.

De fält som är markerade med * är obligatoriska.